Az autógumi szervizek számára, akik autógumi értékesítéssel is foglalkoznak, egy integrált ügyviteli rendszer bevezetése és a digitalizáció lehetőséget nyújt a hatékonyabb működésre és a jobb ügyfélszolgálatra. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, miért fontos az integrált ügyviteli rendszer és a digitalizáció az autógumi szervizek számára, valamint miért jobb, ha nem úgynevezett „sziget rendszerű” alkalmazásokat használnak. Ez azt jelenti, hogy külön célokra külön szoftvereket és digitális megoldásokat használnak, amik nem is kommunikálnak egymással és manuálisan kell az adatokat közöttük átvinni. Azt pedig végképp próbáljuk kerülni, hogy kockás füzetbe írunk fel dolgokat! De komolyan, akkor legalább használjunk excelt! 😊 De mi még mindig tudunk jobb megoldást, kérlek olvass tovább!

Grafikonok, de hogyan kell értelmezni őket?

Egyszerűsített folyamatok és adatok összekapcsolása:

Az integrált ügyviteli rendszer lehetővé teszi az autógumi szervizek számára, hogy egyszerűsítsék az üzleti folyamatokat és összekapcsolják az adatokat. A sziget rendszerű alkalmazások használata esetén az adatok szétszórtan tárolódnak, ami időigényes adatbevitelt és duplikált munkát eredményez. Ezzel szemben az integrált rendszerben az adatok egységes adatbázisban vannak tárolva, így azok könnyen hozzáférhetők és követhetők. Az ügyviteli folyamatok, mint például az autógumi értékesítés, a raktárkezelés, az ügyfélkezelés, számlázás és a szervizmunkák ütemezése, összekapcsolhatók, ezáltal csökkentve az adminisztrációs terheket és javítva a hatékonyságot. Munkaórákat, vagy akár teljes alkalmazottak bérét lehet megtakarítani, ha a vállalkozások jól alakítják ki a folyamataikat. Vegyünk egy konkrét példát, a webshopos abroncs értékesítést, ami a következő lépésekből áll:

  1. Webshop feltöltése termék és készlet adatokkal, árakkal
  2. Ügyfél vásárlás történik a webshopban
  3. Rendelés feldolgozása
  4. Munkalap kiállítás, számlázás
  5. Csomag feladás futárszolgálattal

Itt rengeteg adat közlekedne. Az első lépésnél még ha importálhatjuk is az adatokat akkor is az import adatok összeállítása hatalmas munka. Nem beszélve a változások lekövetéséről.

Második lépésben az ügyfél adatai és az általa vásárolt készlet infók átvezetése a készletkezelőbe sok másolás-beillesztés kíván, ráadásul előfordulhatnak, hogy összekeverednek az adatok, például a számlázási és szállítási cím. Ezután lehet fel kell keresni az ügyfelet, lehet, hogy ha szereléssel kérné az abroncsokat, akkor időpontot kell egyeztetni vele, vagy csak egyszerűen jelezni felé, hogy feldolgozásra került a rendelése. Le kell vonni a készletről, amit vásárolt az ügyfél, ha szerelés is lesz, akkor munkalapot készíteni az ügyfél adataival, termék nevével, cikkszámával, a jármű típusával, rendszámával, kilométer-óra állással, számlát készíteni. Mindez sok-sok adat manuális másolásával járhat.

Ha futárszolgálat szállítja ki a terméket, akkor pedig a futárszolgálat rendszerébe kell az ügyfél adatait átvinni, ami szintén még további macerás másolással jár.

Ezzel szemben, ha az adatok egy rendszerben vannak tárolva, amihez lehet illeszteni egy webshopot, ami kiolvassa a készlet és termék adatokat valós időben és visszaírja a rendeléseket a rendszerbe, akkor rengeteg időt és energiát tudunk megtakarítani. A rendszer készíti a munkalapot egy kattintással. A számlázás is gombnyomásra tud történni, többféle száma-szolgáltató rendszerrel összekötve, mint a Számlázz.hu vagy a Billingo. A futárszolgálat is gombnyomásra tud értesülni, hogy csomagot kell felvenni és hova és kinek kell szállítani a csomagot.

Nem beszélve arról, hogy már nyomtatni is tudjátok egyből a futárszolgálat címkéjét.

Egységes és valós idejű adatok elemzése:

Az integrált ügyviteli rendszer lehetővé teszi az autógumi szervizek számára a valós idejű adatok elemzését és az üzleti döntések megalapozását. Az adatok gyors hozzáférése és az analitikai eszközök segítségével a vállalkozások képesek jobban megérteni az értékesítési trendeket, az ügyféligényeket és a költségeket. Ez lehetővé teszi a hatékonyabb készletgazdálkodást, a költségcsökkentést és a bevételnövekedést.

Látod, hogy ha elmész nyaralni, hogy a kollégák hogyan dolgoznak éppen, hány nyitott munkalap van, vagy aznap hány abroncs került eladásra. Sőt akár azt is látod, hogy mennyi bevételek származtak a munkalapokból.

Jobb ügyfélszolgálat és élmény:

Az integrált ügyviteli rendszer és a digitalizáció lehetőséget ad az autógumi szervizeknek a jobb ügyfélszolgálat és élmény nyújtására. Az ügyviteli rendszerben tárolt adatok segítségével a szerviz- és értékesítési csapatok pontos és részletes információkat tudnak nyújtani a vásárlóknak. Az online rendelési és ügyfélszolgálati platformok egyszerűbbé teszik a kommunikációt és az ügyfélfogadást. Az ügyfélkapcsolati adatok és előzmények nyomon követése pedig lehetővé teszi a személyre szabott ajánlatokat és a jobb ügyfélélményt. A sziget rendszerű alkalmazások használatakor az adatok szétszórtan tárolódnak, és az ügyfélszolgálati folyamatok bonyolultabbak lehetnek.

Skálázhatóság és versenyképesség:

Az integrált ügyviteli rendszer és a digitalizáció lehetővé teszi az autógumi szervizek számára a skálázhatóságot és a versenyképességet a piacon. Az ilyen rendszerek segítségével könnyen bővíthető és módosítható a vállalkozás, ahogy növekszik az ügyfélkör és a műveletek száma. Az online értékesítési lehetőségek és az egyszerűbb üzleti folyamatok hozzájárulnak a versenyelőny kialakításához a piacon. A sziget rendszerű alkalmazások korlátozhatják a vállalkozás skálázhatóságát és versenyképességét.

Papírmentes működés

Most, a gazdasági-és energia válság hatására a papír ára is nagyon emelkedett, nem beszélve a nyomtatók beszerzési és fenntartási költségeiről. Ha mindent egy helyen tárol digitálisan, akkor nem kell minden céges folyamat minden egyes lépését kinyomtatni, lefűzni, hanem a különböző jogosultsági szinttel rendelkező alkalmazottak digitálisan tekinthetik meg és dolgozhatják fel ezeket.

Összefoglalás

Röviden összefoglaltuk egy táblázatba, hogy számotokra milyen előnyökkel és hátrányokkal jár, ha elindultok a digitalizáció útján.

ElőnyökHátrányok
  • Adatok egyszeres tárolása
  • Illeszthető külső modulok
  • Valós idejű adatok
  • Jelentéskészítés
  • Jobb ügyfél élmény
  • Versenyképesség növekedése
  • Papírmentes működés
  • Kezdeti átállási folyamat és ennek a költségei
A digitalizáció előnyei és hátrányai


Amennyiben felkeltettük érdeklődésed, kérj árajánlatot, hogy be tudd előzni a konkurenciát!

Ha kérdésed lenne, keress meg minket nyugodtan, mi rövid időn belül válaszolunk.


Egy káv mellett ránézhet a vállalkozása telejsítményére a világ bármely pontjáról
A digitalizáció előnyei autógumi szervizek számára